Blogg.se <3 Lybien? Not.

Det är helt sjukt.
Jag går in på blogg.se för att logga in på min lilla skit blogg för att egentligen ba skriva om min obetydliga vardag och ser att det ända som är med på startsidan är Tips på bloggar? Kläder? Frisyrer? Någons look för dagen? Foton på kulturhuset? LONDON FASHION WEEK.


(klicka på bilden för att se källan)



FOLK DÖR I LYBIA, människor blir beskjutna med 5 tumms långa kulor, bilder cirkulerar på internet som visar söndertrasade människor.
Ögonvittnen twittrar om hur deras flygplats blivit bombad, hur familjer tvingas skriva på ett kontrakt där de intygar om att deras nära och köra som dött, dött i samband med operation och inte nått annat. Detta bara för att kunna få tillbaka kroppen och begrava den.

Det här är bara lite om det som händer, jag mår illa när jag tänker på att trots att världen bokstavligt talat brinner är det viktigaste i lilla Sveriges bloggvärld hur man ser ut, vad Kissie gör och hur snygg Kenza va idag, vad som händer på fashion weekend. Jag fattar att många tycker sånt är intressant och jag älskar kläder, nej hela världen borde inte stanna upp och gråta men visa att man bryr sig kanske? ALLTSÅ KOM IGEN. VA fan e det här.. Vi är fria vi har demokrati VISA ANSVAR som medmänniska. Hur många människor går inte dagligen in på blogg.se? Det finns rödakorset kampanjer det finns bröstkanser banner som man kan ha på sidan, vi gillar olika antirasism bilder men Lybien? Egypten? Nada.

(klicka på bilden för att se källan)

Fy fan men du som läste ända ner hit, du e tung.


Kommentarer
Postat av: Anonym

HEJJJJAA LIBIEN! jag hoppas hadafi sätts ner.

2011-02-22 @ 23:41:42
Postat av: Astrid

jag e tung, för jag läste :)

2011-02-23 @ 01:14:07
URL: http://boomboox.blogg.se/
Postat av: soul

så sant så sant

2011-02-28 @ 00:13:54
URL: http://hypothetiically.blogg.se/
Postat av: Angela

håller verkligen med(!!!)

2011-03-05 @ 13:02:27
URL: http://angeelas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0